Press material

Patricia Urquiola Ja Bolon Yhteistyössä

BOLON ylpeänä julkistaa uuden yhteistyömalliston vaikutusvaltaisen arkkitehdin ja suunnittelijan Patricia Urquiolan kanssa. Ruotsalainen suunnitteluyritys on jo pitkään ihaillut Patrician töitä.

– Marie ja minä olemme jo vuosien ajan haaveilleet yhteistyöstä jossain muodossa Patrician kanssa. Hänen estetiikkansa vetoaa meihin ja unelmamme BOLON by Patricia Urquiola -malliston esittelystä maailmalle on nyt käynyt toteen. Hänen ihailtava värintajunsa heijastuu koko mallistosta: se on aivan uudenlainen värimaailma, jollaista emme työssämme ole aiemmin kohdanneet ja loistava täydennys olemassa olevaan tuotevalikoimaamme. Olemme ylpeitä voidessamme lisätä Patrician BOLON-brändin ystävien portfolioomme, sanoo Annica Eklund, BOLON-yhtiön suunnittelujohtaja.

Mallistoa luodessaan Patricia huomasi samankaltaisuuden Bolonin lattioiden kudontatekniikan ja perinteisen japanilaisen sashiko-tekniikan välillä. Kehittelemällä, kokeilemalla ja yhdistelemällä Bolonia sashikoon värit, kuviot ja mallit tulivat kuin luonnostaan. BOLON by Patricia Urquiola -mallisto pehmeine väreineen, omaleimaisine ompeleineen ja tilkkukuvioineen on huippuluokan design-kokoelma

– Sashiko ilmentää käsityötaitoa, tunnetta olennaisuudesta. Kun aloimme työskennellä tämän kokoelman parissa, mielessämme oli lattia, joka heijastaisi tunnelmaa entistä aidommin. Aloimme selvittää asiaa samalla tavalla kuin teemme kaikkien tekstiilien osalta, mutta tässä lähestymistapamme keskiössä olivat kudontatekniikat. Halusimme välittää viihtyisyyden, lämmön tunteen, ja sashikosta tuli kokoelman johtava konsepti. Mielestäni se toimi erinomaisesti, Patricia Urquiola sanoo.

BOLON by Patricia Urquiola -mallisto rakentuu yhdestä sommittelusta, jota hallitsee neljä väriä: harmaa, beige sinisillä yksityiskohdilla, savensävyinen vaaleanpunainen ja seesteinen vihreä. Lattiapäällyste toimitetaan rullana, valmistetaan Ruotsissa, se sisältää kierrätysmateriaalia ja on helppohoitoinen. BOLON by Patricia Urquiola malliston lattiat ovat 33 Heavy commercial -käyttöluokkaa ja niillä 15 vuoden takuu.

Mallisto on myynnissä 7. syyskuuta lähtien maailmanlaajuisesti ja se on täydellinen lattiapäällyste toimistotiloihin, hotelleihin tai muille alueille, joihin halutaan huippumuotoilua. BOLON-lattiapäällysteelle ominainen kolmiulotteisuus tuo tilaan mielenkiintoista pintaa, jossa hyvä tekninen suorituskyky kohtaa kauniin ulkomuodon.

DOWNLOAD