Bolon deltar i stockholm creative edition

Den 23 till 29 September 2021 är Bolon stolta att delta i den första upplagan av  Stockholm Creative Edition, en ny designvecka som är helt dedikerad till svensk design.

Initiativtagarna, Ulrika och Philippe Attar från designbyrån Atmosfär by Attar, såg ett växande behov av fysiska möten efter pandemins begränsningar och ökade digitala event. Den multidisciplinära designveckan kommer vara öppen för allmänheten och innehålla såväl utställningar som pop-up butiker och showrooms som visar upp det unika ekosystemet av progressiva svenska designföretag.

“ Vi är väldigt glada över att delta i detta nya initiativ kring svensk design. Bolon ser framemot att öppna sina dörrar och visa upp vårt universum där form, färg och hållbarhet är icentrum. Detta samarbete mellan svenska designföretag är ett bra sätt att visa på storheten med svensk design-och arkitektur.” Säger Marie Eklund, VD för Bolon.

Stockholm Creative Edition är utformat för att uppmuntra samarbeten mellan olika kreativa fält vilket tar sig uttryck i en Stockholm Food Tour. Flera restauranger går samman med designföretag för att visa det naturliga sambandet mellan gastronomi och design. Utöver Bolon deltar bland annat Asplund, Fogia, Massproductions och Beckmans Designhögskola.

För mer information besök http://stockholmcreativeedition.com