Bolon i partnerskap med a sustainable tomorrow

Under 2021 tar Bolon ett större grepp kring att vidareutveckla våra miljömål och det är med stortintresse vi ingår partnerskap med A Sustainable Tomorrow och deltar i deras kommande hållbarhetskonferens. A Sustainable Tomorrow sammanför hållbara aktörer från såväl den offentliga sektorn som privata företag samt den akademiska världen. Målet är att sprida kunskap och öka affärsnyttan utifrån de 17 globala mål för hållbar utveckling som satts till 2030.

Inför hållbarhetskonferensen i september 2021 bygger man nu upp ett större nätverk. Fokusför konferensen är Regenerative Business och Fredrik Reinfeldt återkommer som huvudtalare. Regenerative Business är ett systemperspektiv för att skapa mervärde och accelerera positiv samhällsförändring. Perspektivet, som presenterades vid World Economic Forum i Davos 2020, fokuserar på skalbara lösningar för att skydda, återställa och öka humankapital, miljö och ekonomiska resurser.

“Bolon har stora ambitioner inom hållbarhet. Vi är övertygade om att mötet och dialogen med aktörer som vill utvecklas till hållbara företag främjar vår resa mot att erbjuda golv som är en delav cirkulära flöden och utan klimatavtryck." Håkan Nordin, Head of Sustainability, Bolon.

Konferensen går av stapeln den 16 september 2021, vidare information kring organisationen finns hos A Sustainable Tomorrow. Läs mer om Bolons hållbarhetsarbete här.