Bolon deltar i nationalmuseums design stories

Annica och Marie Eklund, Bolons ägare och CCO respektive CEO, kommer att delta i Design Stories – en kommande utställning som visas på Nationalmuseum i Stockholm mellan den 13 oktober 2018 och den 17 februari 2019.

Sveriges Nationalmuseums kommande utställning Design Stories är en utställning som gör ett nedslag i det samtida, pågående designfältet i Sverige. Med fokus på design, där ”berättelsen” och ”story-telling” på ett eller annat sätt ligger till grund för form och uttryck, presenterar Design Stories tio utvalda formgivare som kommer att presenteras i form av föremål och korta filmer.

Bolon kommer att skildras genom en kortfilm med Annica och Marie (se trailern nedan), samt genom sina puffar, mattor och golvkollektionen Create, som kommer att visas under utställningen.

Följande formgivare medverkar i Design Stories: Iman Aldebe, Bolon (Annica Eklund och Marie Eklund), Front (Anna Lindgren och Sofia Lagerkvist), Monica Förster, Anna Kraitz, Louise Linderoth, Anna von Schewen (och i ett projekt/String i samarbete med Björn Dahlström), Petra Wadström, Pia Wallén och Ida Wessel.

Sidoanteckning: Design Stories är Nationalmuseums första utställning som är öppen för allmänheten efter nyöppnandet efter fem år av renovering och ombyggnation. Förutom att ställa ut de föremål som visas i Design Stories kommer även mästerverk från sex århundraden (mer än 5 000 konstverk) att visas i Nationalmuseums 150 år gamla byggnad. Det säger sig självt att Nationalmuseum denna höst kommer att vara väl värd ett besök.