Last ned pressemateriale

EMERGE – NYE NØYTRALE FARGER SOM SKILLER SEG UT

BOLON har i år skapt en helt ny basekolleksjon med nye nøytrale farger, som er like tilpasningsdyktige som naturen selv. Emerge-kolleksjonen er vevd med veftetråd i både varme og kalde nyanser, for å gi ekte karakter og tekstur. Kolleksjonen fanger opp alle de naturlige bevegelsene i lys og skygger, så store gulvflater nærmest virker levende.

– Vi har gått tilbake til vevingen og har lyktes i skape noe som ikke bare er levende, men som også holder i mange år fremover. Vi har gjort nøye undersøkelser, sett på våre eksisterende kolleksjoner, og med den nye Emerge-kolleksjonen har vi gitt fargehjulet en real utfordring. De nye nøytrale fargene er like naturlige som alle levende fargetoner. Disse nøytrale nyansene etterligner ikke eksisterende materiale, i stedet har de sin helt egen identitet, som kan endres og vise seg som en kameleon, sier Klara Persson, selskapets leder for produktutvikling.

Emerge-kolleksjonen består av én strukturert design i seks forskjellige farger i nyanser av blått, grønt, grått, brunt og beige. Gulvet leveres i rullvare, fliser på 50x50 cm og som Bolon StudioTM-fliser, noe som gir enda flere muligheter for personlig tilpasning. Emerge er produsert i Sverige, inneholder resirkulert materiale, er lett å vedlikeholde, har en høy slitestyrke (klasse 33, for høy trafikk) og 15 års garanti.

Kolleksjonen er tilgjengelig fra 11. januar over hele verden og vil bli lansert med en VR-løsning. Den virtuelle verden består av et arkitektonisk rom der brukeren vil kunne utforske et hotell, et museum og et kontor, alt med gulv fra Emerge-kolleksjonen sammen med designmøbler og ulike uventede detaljer. Alt dette kan oppleves på datamaskinen. Med VR-briller kan man ta det hele et skritt videre, og få en fantastisk opplevelse av BOLON-merkevaren.

Fargene i Emerge-kolleksjonen, som er designet med tanke på arkitektenes foretrukne materialer, er mer levende enn noensinne. Og ja – det er faktisk noe som heter den perfekte nyansen av beige og grå.

LAST NED