BOLON ESITTELEE UUDET AKUSTISET BOLON-LATTIAT

Lattian ääneneristystä on parannettu innovatiivisesti lisäämällä äänieristysominaisuus itse tuotteeseen. Eristävä huopakerros vaimentaa melua ja ääntä jopa 21–22 dB, ja uusi ominaisuus vahvistaa Bolonin markkinajohtajuutta entisestään kudottujen design-lattioiden valmistajana. Äänieristystä parantavan kerroksen ansiosta design-lattiamme ovat entistäkin parempi valinta esimerkiksi hotelleihin, toimistoihin ja julkisiin tiloihin.

Lattialta edellytetään eri alueilla erilaisia ominaisuuksia, ja alueiden saumaton yhdistäminen voi olla haastavaa, mutta Bolonin akustiikkalattioilla se onnistuu. Lattian kokonaispaksuus on äänieristyskerroksen kanssa vain 5 mm, joten sitä voidaan yhdistellä muihin Bolonin tekstiililattioihin ainutlaatuiseksi visuaaliseksi kokemukseksi.

Miksi äänieristyksestä kannattaa pitää meteliä

Äänieristys on rakennuksen olennainen piirre, joka estää häiritsevien äänien siirtymisen tilasta toiseen. Toisin sanoen äänieristetty lattia parantaa koko sisäympäristön laatua ja käyttökokemusta. Ominaisuus on erityisen tärkeä hotelleissa ja toimistoissa, käytävillä ja kokoushuoneiden yläpuolella. Jo valmiiksi pehmeät lattiamme tuntuvat nyt vieläkin pehmeämmiltä askelten alla ja vaikuttavat tilaan entistä kokonaisvaltaisemmin. Lattiat vaimentavat jopa 15 % ilmassa kulkeutuvasta äänestä ja melusta.

Vastuullisuuden asialla jo vuodesta 1949

Vastuullisuus on tuotteissamme avainasemassa, ja näin on ollut aina vuodesta 1949. Uusissa akustiikkalattioissa käytetään kierrätettyä tuotannon ylijäämämateriaalia, ja äänieristyskerroksen materiaalista jopa 90 % on kierrätettyä polyesterikuitua, joka on peräisin PET-pulloista.

Pohjakerroksen ja äänieristyskerroksen materiaalivalintojen ansiosta kierrätysmateriaalin osuus on yli 25 %. Kaikkien Bolon-lattioiden tapaan tuotantoprosessi on 100 %:sti ilmastoneutraali uusiutuvan energian ansiosta.

Lue lisää →