Bolon_LabStore1_SE.jpg

Bolon öppnar Lab Store i Stockholm

Den 8 juni öppnade svenska designföretaget Bolon upp dörrarna till en konceptbutik i Stockholm – Bolon Lab Store. Ambitionen är att skapa en helt ny typ av mötesplats där den traditionella upplevelsen av ett showroom utökas till att inkludera allt som Bolons värld har att erbjuda. Utställningar, föreläsningar, workshops och middagar vävs samman i en miljö med innovativ golvdesign och inredning i fokus. I butiken kommer Bolons alla produkter finnas tillgängliga och för första gången finns det nu möjlighet att köpa Bolons helt nya mattor samt en limiterad serie av puffar klädda i vävt material från Bolon.

ETT NYTT DESIGNFORUM I CENTRALA STOCKHOLM

Bolons vision för Lab Store är att skapa ett forum där besökaren kan ta del av företagets själ och hjärta. Det personliga mötet, inspiration, innovation, upplevelser och samarbeten över gränserna är en viktig del av Bolons DNA och genom Lab Store hoppas företaget förkroppsliga denna känsla. Här ges arkitekter, designers och designentusiaster möjlighet att komma förbi och utbyta idéer, erfarenheter och planer över en kaffe, lunch eller middag tillagad av Bolons egna matkreatör. Bolon inspirerar med kreativa designsamarbeten som Jean Nouvel, Missioni, Monica Förster, Doshi Levin, Färg & Blanche, Cappellini m.fl. samt erbjuder ett forum där dialoger kring materialval och innovativ design har en självklar plats.

LAB STORE - EN DEL AV BOLONS VÄRLD

Genom utställningar, föreläsningar och workshops bjuder Bolon in besökarna bakom kulisserna till företagets design och utvecklingsprocess. Ett viktigt ämne som har en självklar plats på Lab Store är miljö och hållbarhet, ett område som Bolon har arbetat under med en lång tid för att säkra både produktion, produkt, installation och den sociala miljön Bolons medarbetare verkar i. Lab Store är en plattform där Bolon kan både dela med sig av sin kunskap och lyssna in gästernas behov.

BOLON PIECES

Under början på året lanserade Bolon sina två första mattkollektioner - Duet och Villa La Madonna. Villa La Madonna är döpt efter det boutiquehotell som Bolons ägare Annica och Marie driver och för vilket mattkollektionen ursprungligen designades. I de nya mattorna används för första gången ett helt nytt material, där trådar av ull och metallisk skimrande polyester har vävts samman med företagets signaturtrådar av vinyl. Dessa mattor tillsammans med Bolons nya puffar kommer att finnas för försäljning i Bolon Lab Store. Puffarna, som kan användas både för inom- och utomhus bruk,  är i en limiterad upplaga och erbjuds  i tre olika storlekar. För tillfället säljs de exklusivt i Bolon Lab Store.

Besök Bolon Lab Store eller kontakta Bolon för pris på golv, mattor och puffar.

ADDRESS
Birger Jarlsgatan 32 A