Färgväljaren
Kollektioner
CollectionsSE.jpg
Designa ditt golv

Vår nya kollektion för 2016. Bolon By You erbjuder möjligheten att skapa ditt egna skräddarsydda golv utifrån tre aspekter - mönster, varp och väft.

Designa ditt golv
BOL_BBY_StripePWL.jpg
Bolon Studio™

Upptäck möjligheterna med Bolon Studio™ och designa dina egna golvläggning.

Gå till Bolon Studio™

Designa din egna golvläggning med vårt verktyg

Använd Bolon Studio™ Design Tool
Use and Care

Här hittar du all information gällande installation, städning, FAQ och tekniska specifikationer. Du kan även ladda ned alla nödvändiga dokument och CAD-filer här.

Gå till support
InstallationFAQse.jpg
Hållbarhet & Miljö

Läs mer om vårt miljöarbete, vår produktion och våra certifieringar.

Gå till Bolon Green
Katalog

Ladda ned vår senaste produktkatalog.

Ladda ned katalog
Katalog.jpg
Färgväljare

Nollställ Filter

Kollektion
Bransch

Fördjupa dig i våra magasin och konceptet Projects We Love. Ladda ned eller beställ hem ditt egna ex.

Till magasinen
BOL_MIS_ZigzagAubergine@2x.jpg

Bolon och Missoni - Färgstarka nyheter för 2015

Samarbetet mellan det svenska designföretaget Bolon och det anrika italienska modehuset Missoni fortsätter – bland annat med en tolkning av Missonis klassiska sicksackmönster. Bolon, som är kända för sin gränsöverskridande design, började samarbeta med Missoni redan 2012. Samarbetet har sedan dess lett fram till flera iögonfallande resultat, och nyheterna för 2015 utgör inget undantag.

Den senaste kollektionen bjuder på två nya mönster – Zigzag och Flame Patch – samt uppdateringar av Optical och Flame. Nya Bolon by Missoni utstrålar både glädje och självförtroende med sina varma och inbjudande färger.

Bolon och Missoni har blivit mycket goda vänner, så det finns inget som håller tillbaka kreativiteten och experimentglädjen. I kombination med vår nya, innovativa vävteknik har det resulterat i helt fantastiska produkter. Den textila känslan är starkare, strukturen djupare och mer distinkt och färgerna mer levande än någonsin – kollektionen för 2015 är verkligen en njutning för ögat - Marie Eklund, Chief Creative Officer

Alla mönster finns som rullvara utom Flame Patch, som endast finns som 50 × 50 cm plattor. Som alltid när det gäller Bolons produkter är golven oerhört slitstarka och lättskötta samtidigt som de uppfyller oerhört hårda miljökrav. Bolon by Missoni för 2015 är perfekt i miljöer där duvill ha ett vackert och tydligt framträdande golv.

Nya Bolon by Missoni för 2015 premiärvisas på inredningsmässan Maison & Objet i Paris i januari och kan beställas från april 2015.