Färgväljaren
Kollektioner
Beställ prover
Designa ditt golv

Vår nya kollektion för 2016. Bolon By You erbjuder möjligheten att skapa ditt egna skräddarsydda golv utifrån tre aspekter - mönster, varp och väft.

Designa ditt golv
Bolon Studio™

Upptäck möjligheterna med Bolon Studio™ och designa dina egna golvläggning.

Gå till Bolon Studio™

Designa din egna golvläggning med vårt verktyg

Använd Bolon Studio™ Design Tool
Use and Care

Här hittar du all information gällande installation, städning, FAQ och tekniska specifikationer. Du kan även ladda ned alla nödvändiga dokument och CAD-filer här.

Gå till support
Vanliga frågor
Hållbarhet & Miljö

Läs mer om vårt miljöarbete, vår produktion och våra certifieringar.

Gå till Bolon Green
Katalog

Ladda ned vår senaste produktkatalog.

Ladda ned katalog
Katalog
Färgväljare

Nollställ Filter

Kollektion
Bransch

Fördjupa dig i våra magasin och konceptet Projects We Love. Ladda ned eller beställ hem ditt egna ex.

Till magasinen
Annica-Erland-BOL.jpg

Bolon årets styrelse i Sjuhärad

Onsdagen den 21 oktober fick Bolon motta den årlig utmärkelsen som årets styrelse i Sjuhärad. Förmiddagen anordnades av StyrelseAkademien, Sjuhärad.

Cirka 110 företagsledare och andra intresserade från Sjuhäradsbygden hade tagit sig till Textile Fashion Center i Borås för att diskutera, reflektera och förkovra sig kring de aktuella frågeställningar kring styrelsearbete. Frågorna bollades med en kvalificerad panel bestående av Magnus Kroon från Svensk handel, Anette Carlsson från Moderaterna i Borås, Christian Alcenius från bland annat FutureLab och Styrelsebalans och Annica Eklund från Bolon. Paneldiskussionen, som modererades av Daniel Yar Hamidi från StyrelseAkademien fokuserade på kompetens i och kring styrelsearbetet och förde med sig nya insikter.

Bolons styrelse är ett antal personer som vi har handplockat och som vi ser som vår utökade kompetens. Vi sätter och beslutar strategier för framtiden för att sen driva igenom det på operativ nivå med ledningens och hela företagets kunskap och driv.

– Annica Eklund på frågan om hur Bolon arbetar med sin styrelse.

Bolon var i fokus för dagen. Annica berättade om den fantastiska resa som företaget har gjort på drygt 10 år som tredje generation då Bolon grundades 1949 av farfar Nils Erik Eklund.

Slutligen var det dags för Bolons styrelseordförande Erland Törnqvist att motta utmärkelsen årets Sjuhäradstyrelse 2015 med motiveringen:

”Styrelsen i bolaget och dess ordförande har lotsat familjen genom ett generationsskifte parallellt med en tillväxtresa med en trefaldigande av omsättning under bara ett decennium och en ny profil på bolaget. Ordförande har andra generationens totala förtroende och bidragit aktivt till skapandet av ett modernt, hållbart och internationellt företag med familjen i hjärtat av verksamheten. Styrelsen med ordföranden i spetsen har spelat en kritisk roll i bolagets enastående utveckling.”

Erland Törnqvist bjöd även på ett föredrag ur hjärtat då publiken fick höra hans tankar kring gott styrelsearbete i ägarledda familjeföretaget Bolon. Erlands erfarenheter uppskattades stort av deltagarna vid styrelsedagen.