Färgväljaren
Kollektioner
Beställ prover
Designa ditt golv

Vår nya kollektion för 2016. Bolon By You erbjuder möjligheten att skapa ditt egna skräddarsydda golv utifrån tre aspekter - mönster, varp och väft.

Designa ditt golv
Bolon Studio™

Upptäck möjligheterna med Bolon Studio™ och designa dina egna golvläggning.

Gå till Bolon Studio™

Designa din egna golvläggning med vårt verktyg

Använd Bolon Studio™ Design Tool
Use and Care

Här hittar du all information gällande installation, städning, FAQ och tekniska specifikationer. Du kan även ladda ned alla nödvändiga dokument och CAD-filer här.

Gå till support
Vanliga frågor
Hållbarhet & Miljö

Läs mer om vårt miljöarbete, vår produktion och våra certifieringar.

Gå till Bolon Green
Katalog

Ladda ned vår senaste produktkatalog.

Ladda ned katalog
Katalog
Färgväljare

Nollställ Filter

Kollektion
Bransch

Fördjupa dig i våra magasin och konceptet Projects We Love. Ladda ned eller beställ hem ditt egna ex.

Till magasinen
Annica-och-Marie-Eklund2.jpg

Annica och Marie Eklund får Näringlivsmedaljen för framstående entreprenörskap

Den 23 april 2015 tilldelas Annica och Marie Eklund, VD respektive Kreativ chef på Bolon Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj. Medaljen överlämnas av Prins Daniel vid Kungliga Patriotiska Sällskapets årshögtid på Riddarhuset.

Marie Hafström håller högtidstalet: Civilsamhällets betydelse för samhällsutvecklingen. Varje år tilldelas medaljen ett tiotal personer, som med ägarinflytande skapat och utvecklat företag – och därmed arbetat för ett bättre Sverige, vilket Sällskapet gjort sedan 1772, då Gustav III skrev under stadgarna. Syftet med medaljen är att hedra mottagaren för ett långsiktigt betydelsefullt arbete samt att inspirera andra.

Sällskapet ger även bidrag till humanistisk och samhällsvetenskaplig forskning samt till sociala ändamål. Sällskapet delar också ut medaljer och hedersgåvor för uppskattad arbetsinsats.

Motivering

Annica och Marie Eklund är tredje generationen i Bolon, ett innovationsrikt företag med design som ledord och man kombinerar den konservativa, traditionella golvbranschen med kreativitet från världsberömda designers och arkitekter. På 12 år har företaget växt från 75 Mkr till drygt 267 milj kr och antalet anställda i Sverige från 37 till 82 personer.

Vi är otroligt glada och stolta över utmärkelsen och för oss är det en viktig bekräftelse på att vi har valt rätt fokus sedan vi tog över Bolon. Golv är så mycket mer än något man går på; det är basen i ett rum, ett material som vi alla kommer i direktkontakt med och som kan lyfta en hel byggnad upplevelsemässigt. Med inspiration från mode, arkitektur, konst och kultur vill vi skapa golv som ger oändliga möjligheter och inspirerande miljöer, säger Annica och Marie Eklund.

2015 års mottagare av Näringslivsmedaljen – för framstående entreprenörskap

Rune Andersson, Mellby Gård AB, Industrikonglomerat, Malmö

Ida Backlund, Rapuntzel, Tillverkning o försäljning löshår, Umeå

Annica och Marie Eklund, Bolon AB, Tillverkning vävda golvbeläggningar, Ulricehamn